خب همین طور که می دونید چند روز پیش ، انتخابات نامزد دبیر سمینار علوم و فنون برگزار شد که سپند با وفا به عنوان نامزد این سمینار انتخاب شد. این هم توضیحاتی درباره ی سمینار علوم و فنون:
آغاز این سمینارها باز می‌گردد به سال ۱۳۶۲ که اولین دوره بعد از انقلاب دانش آموزان سمپاد مشغول به تحصیل بودند. این سمینار با نام سمینار ریاضی و فیزیک آغاز شد و پس از چند سال با نام سمینار علوم و فنون ادامه یافت. از آغاز تا دوره ۱۸ام سمینار در قالب ارائه کنفرانس‌های آموزشی که توسط اساتید مختلف از دانشگاه‌ها و مراکز سمپاد و فارغ‌التحصیلان ارائه می‌شد، برگزار می‌گردید.
از سمینار ۱۸ام تا کنون در کنار سمینار، علاوه بر کلاس‌های آموزشی نمایشگاهی از دستاورهای دانش‌آموزان به صورت پوستر یا ارائه پروژه عملی برگزار می‌گردد.
در هر سمینار نزدیک به ۲۸۰ تا ۳۰۰ طرح و پروژه مختلف از دانش‌آموزان به نمایش گذاشته می‌شود و بازدیدکنندگان از مدارس مختلف سطح شهر، اولیاء دانش‌آموزان، سازمان‌ها و نهادهای مختلف آموزشی و پژوهشی و... از این سمینار دیدن می‌کنند.
از مهمترین ویژگی‌های سمینار این است که تماماً دانش‌آموزی بوده و همه کارهای آن اعم از هماهنگی، برنامه‌ریزی، تزئینات، برنامه مراسم و... توسط خود دانش‌آموزان انجام می‌شود. در این سمینارها گروه‌های دانش آموزی مختلفی در رشته‌های زیست، ریاضی، فیزیک، شیمی، رایانه، مکانیک و... به ارائهٔ گزارش پژوهش‌های خود می‌پردازند.
رسم بر این است که هر ساله دانش‌آموزان پایـه دوم دبیـرستــان مسئول برگزاری این سمینار می‌شوند و توانایی‌های خود را به نمایش می‌گذارند و بقیه دانش‌آموزان مدرسه پروژه‌ها و طرح‌های خود را ارائه می‌دهند. در خلال برپایی سمینار، تمامی پروژه‌ها توسط داوران به طور نامحسوس محک زده می‌شوند و از بازدیدکنندگان نیز نظرخواهی می‌گردد و طرح‌هایی به عنوان پروژه برتر برگزیده می‌شوند و به طراحان آن جوائزی تعلق گرفته و این طرح‌ها برای ارسال به جشنواره جوان خوارزمی آماده می‌شوند.

منبع:ویکی پدیا